הגנה מפני כופר

תוכנת כופר היא סוג חדש של תוכנה זדונית שנועלת קבצים במחשבים, ולמעשה מחזיקה אותם בכופר במחיר שהם דורשים. כמו באיומי אבטחה רבים כל כך, זה מתחיל במסמכים זדוניים שמתחזות למסמכים לגיטימיים. המשתמש, מאמין שהוא או היא קיבלו את המסמך הלא נכון, פותח קובץ נעול במחשב, ובשלב זה הקוד הזדוני תוקף.

בעוד שהסיכון של תוכנות זדוניות הוא אמיתי, משתמשים יכולים לנקוט בצעדים כדי להפחית את הסיכון הזה.

Microsoft Security Essentials

Microsoft Security Essentials נועד לחסום תוכנות זדוניות לפני שהוא יכול לגרום נזק כלשהו. למרות שזה יחסום כמה תוכנות זדוניות, יש להשתמש גם בסורקי אנטי-וירוס.

כאשר משתמשים בשילוב עם Windows Defender, Microsoft Security Essentials מספקת הגנה נוספת מפני תוכנות זדוניות מפני קבצים שיכולים לשמש להעברת תוכנות זדוניות.

  • ודא שלמחשב יש הגנה מפני וירוסים
  • ודא שלמערכת ההפעלה יש הגנת אנטי-וירוס
  • וודא שלמערכת ההפעלה יש תוכנה נגד תוכנות כופר כגון Windows Defender או Microsoft יסודות אבטחה
  • מנע התקפות של תוכנות כופר
  • משתמשים צריכים להסיר מהמחשב שלהם קבצי הפעלה שהורדו מהאינטרנט או ממיקומים אחרים.

אסור למשתמשים לפתוח כל מסמך שיש לו סיומות .doc,.docx,.xls,.xlsx ו.ppt, או כל שם קובץ חשוד אחר. פעולה זו עלולה להעביר כל מספר של תוכנות זדוניות למחשב.

על המשתמשים למחוק את כל התיקיות החשודות המוסתרות במחשב שלהם, ולשנות את סיסמאות החשבון שלהם.

השתמש בסיסמאות

ודא שהסיסמאות מורכבות, ולעולם לא דומות לאלו של חשבון או רשת אחרים באותו מחשב או רשת מחשבים.

משתמשים לא צריכים לשתף את הסיסמאות שלהם או כל מידע אישי עם מישהו שזה עתה פגשו באינטרנט.

אם מזוהה תוכנה זדונית ברשת של משתמש, כגון באמצעות פרוטוקול ניהול מרחוק (RDP), השבת את היציאה או הגבל את הגישה לשרת למשתמשים מורשים בלבד.

הפעל חומות אש, כלי אנטי-וירוס וכלים להסרת תוכנות ריגול

הפעלת חומות אש ברשת היא צעד אחד למניעת התקפות שמקורן במקומות אחרים ברשת ולעצור גישה לא מורשית. משתמשים יכולים גם להתקין כלי אנטי-וירוס במחשבים שלהם ולהפעיל את התוכניות שלהם.

כדי לחסום אתרים זדוניים, משתמשים יכולים להשתמש בפונקציות המובנות של Internet Explorer או בהגדרת ברירת המחדל של Mozilla Firefox או Google Chrome.

משתמשים צריכים לעדכן את הדפדפנים שלהם.

התקן את Microsoft Edge אם הוא שוחרר, והשתמש בו. Edge כולל את ההגנה המובנית על תוכנות זדוניות של Windows Defender וכלי אנטי-וירוס הזמינים.

על המשתמשים להיות ערניים לפוסטים במדיה החברתית המציינים שמחשב היה במגע עם אתר דיוג או תוכנית זדונית.

השבת את ה-Wi-Fi עבור Windows 10

משתמשים יכולים להשבית את ה-Wi-Fi עבור המחשבים שלהם, ועבור קישוריות הרשת שלהם, על ידי פתיחת לוח הבקרה, בחירת רשת ואינטרנט ובחירה באפשרות שנה הגדרות מתאם.

בחר Wi-Fi, ולאחר מכן בטל את הלחיצה על הפעל Wi-Fi וסמן את השבת את כל תכונות ה-Wi-Fi בתפריט הנפתח.

שמור את כל התוכנות מעודכנות והשתמש בסיסמאות חזקות

משתמשים לא צריכים להשתמש באותה סיסמה בכל המחשבים.

משתמשים צריכים להשתמש בסיסמאות שונות עבור אתרים שונים, ולהפוך את הסיסמאות הללו לקשות ו/או ייחודיות יותר.

משתמשים לא צריכים לאחסן את הסיסמאות שלהם במחשבים שולחניים או מחשבים ניידים, ובמקום זאת עליהם להשתמש במנהל סיסמאות.

אפשר שיפורי פרטיות ואבטחה עבור קבצים בודדים

משתמשים עשויים להיות מסוגלים להגן על עצמם מפני תוכנות כופר ואיומים אחרים ברמת הקובץ על ידי הפעלת הצפנת "שלמות" ו"סודיות" עבור קבצים בודדים במחשבים שלהם.

הצפנת שלמות מבטיחה שלקובץ ולקובץ המוצפן יש את אותו תוכן, אבל הצפנת שלמות בדרך כלל אינה טכנולוגיה מספקת כדי למנוע מתוכנות זדוניות כגון תוכנת כופר להצפין קובץ כדי להקשות

להלן 5 איומי כופר ידועים, מסוכנים ופעילים שאתה צריך להגן על עצמך מפניהם. כדי לעזור לך למנוע אובדן נתונים ולהגן על העסק שלך, נסקור כמה מהאיומים המתמשכים ביותר שאתה צריך להיות מודע אליהם ולאחר מכן נסתכל על כמה דרכים יעילות להגנה מפניהם. אבל ראשית, ודא שאתה מבין מהי תוכנת כופר וכיצד היא יכולה להשתלט על מערכות המחשב שלך.

תוכנת כופר

היא תוכנה זדונית שמצפינה את הקבצים שלך או מונעת ממך להשתמש במחשב שלך עד שתשלם (כופר) כדי לבטל את החסימה שלהם. תוכנת כופר היא סוג של תוכנה זדונית שחוסמת את מסך המחשב שלך ומונעת ממך גישה לקבצים שלך עד שתשלם עמלה או כופר, הכרוכים במתן סיסמה או כסף לתוקף אנונימי. בעבר תוכנות כופר תוכננו לכבות מערכות על ידי נעילת מסכי מחשב עם התראת תשלום.

 

כדי לעזור לך להגן על עצמך טוב יותר, תן לנו להבין את האויב שלך על ידי בחינת כמה מהצורות הנפוצות של תוכנות כופר. אמנם יש עצות מצוינות להגנה מפני תוכנות זדוניות, כולל תוכנות כופר, אבל האיומים מתפתחים כל הזמן. בדומה לסוגים אחרים של תוכנות זדוניות, זהירות ושימוש בתוכנת אבטחה מצוינת היא צעד בכיוון הנכון בכל הנוגע למלחמה בתוכנות כופר.

בנוסף לאמצעי מניעת הדבקה אלו

חשוב גם להשתמש בתוכנת הגנה מתאימה מפני תוכנות כופר. אם, למרות אמצעי המניעה וההגנה הללו, אתה עדיין קורבן להתקפת תוכנת כופר, תוכל למצוא מידע נוסף על איך להסיר תוכנות זדוניות כאן. ברגע שתוכנות כופר או תוכנות זדוניות חודרות לחומת האש, האסטרטגיה שלך צריכה לכלול גם מערכות מתקדמות למניעת חדירה וזיהוי תוכנות זדוניות לזיהוי, בידוד ותיקון קבצים זדוניים לפני שהם מגיעים למשתמש הקצה.

לאחר שמערכות המחשב שלך הותקפו

זה מאוחר מדי להגנה. עליך לספק לארגון שלך דרכים להגן על עצמו מפני תוכנות כופר היום לפני שתיפול טרף לאחד מאיומי אבטחת ה-IT החמורים ביותר בזיכרון האחרון. עם גל התקפות כופר והעלויות העצומות הכרוכות בהן, עכשיו זה זמן טוב לוודא שאתה מגן על העסק שלך מפני תוכנות כופר.

להלן כמה משאבים חינמיים שיעזרו לך לנקוט בגישה יזומה להגנה על הארגון שלך מפני תוכנות כופר

הצעד הראשון במניעת תוכנות כופר הוא השקעה באבטחת סייבר יוצאת דופן, תוכנית הגנה בזמן אמת שנועדה למנוע התקפות תוכנות זדוניות מתוחכמות כמו תוכנות כופר.

התוכנה הטובה ביותר נגד כופר לא רק מונעת מתוכנות כופר (ותוכנות סוררות אחרות) להדביק את המחשב שלך

היא גם מונעת מהם לשנות את הקבצים והתיקיות שלך באופן מקומי או בענן. בחירת חומת אש של תוכנת כופר היא חשובה, אך גם קשה. הגנה חזקה מפני תוכנות כופר (ואיומים רבים אחרים) דורשת שכבות הגנה מרובות.

במקרה של תוכנות כופר

אמצעי הגנה אלה יכולים לכלול מבנים כגון אפס אמון המאבטחים ומאמתים בצורה מאובטחת גישת משתמשים ותקינות המכשיר, פילוח סביבות, אימות קבצי הפעלה, הפחתת סיכון דיוג, סינון דואר זבל ותוכנות זדוניות, שילוב הגנה על נקודות קצה . להתקין תיקונים באופן עקבי ולספק ביקורות ביטוח שוטפות. מוצרי אבטחה מסוימים כוללים רמות ספציפיות של הגנה מפני תוכנות כופר, ואתה יכול גם להוסיף הגנה ספציפית מפני תוכנות כופר כדי לשפר את האבטחה הקיימת שלך. רמת האיום הזו אומרת שאין שום דרך להגן על עצמך או על העסק שלך מפני תוכנות כופר או כל תוכנה זדונית אחרת.

לא כל תוכנות הכופר מצפינות נתונים באותו אופן

ולכן ספקי תוכנות אבטחה חייבים ליצור פתרונות מותאמים כאשר צצים איומים חדשים. חלק מהכלים נגד תוכנות כופר מסופקים על ידי חברות אבטחה ארגוניות שבחרו לשרת את העולם בכך שהציעו רק את רכיב תוכנת הכופר שלהם כמתנה לצרכנים. כך למשל, Acronis Ransomware Protection היה בעבר כלי חינמי עצמאי, אך כעת הוא מופיע רק כרכיב בתוכנת הגיבוי של החברה.

למרות שזה לא מגן מפני ניצול של יום אפס

התקפות רבות של תוכנות כופר משתמשות בגרסאות ישנות יותר שקיימות להן הגנות תוכנה. עדכון לגרסאות האחרונות יכול לספק שכבת הגנה נוספת מפני איומים מקוונים, מכיוון שחלק מתוכנות הכופר מגיעות באמצעות ניצול של פגיעויות. שמור את מערכת ההפעלה והתוכנה שלך מעודכנים עם התיקונים האחרונים.
למידע מורחב בתחום של הגנה מפני כופר והגנה מהצפנת קבצים ניתן לבדוק ב- activate.co.il

כל תוכנות זדוניות

כולל תוכנות כופר, משתמשות לעתים קרובות בתוכנות ישנות או שהוסרו, לכן הכרחי שכל מה שפועל במחשב שלך (וכן, כולל משתמשי Windows ו-macOS) יהיה מעודכן לפחות עם העדכונים האחרונים. בְּטִיחוּת. הדרך הבטוחה ביותר לשרוד מתקפת כופר היא לגבות את כל הקבצים החשובים שלך עדכניים. כדי להגן על עצמך מפני תוכנות כופר, חשוב לגבות באופן קבוע את הנתונים והמערכות שלך. גיבויים מאובטחים ועדכניים של כל המידע הקריטי לעסקים היא הגנה חיונית, במיוחד מפני תוכנות כופר.

במקרה שתוכנת הכופר פוגעת במכשירים מסוימים

הגיבוי האחרון אומר שאתה יכול לשחזר את הנתונים האלה ולהתחיל במהירות. אם ההתקפה הצליחה, חשוב שיהיו גיבויים עדכניים. בצע ובדוק גיבויים קבועים כדי להגביל את ההשפעה של אובדן נתונים או מערכת ולהאיץ את תהליך השחזור.

שימו לב שגם גיבויים מקוונים יכולים להיות מושפעים מתוכנת כופר; יש לבודד גיבויים קריטיים מהרשת להגנה מיטבית

ודא שהנתונים שלך מגובים תמיד למקרה שהמחשב שלך יידבק בתוכנת כופר ולא ניתן לפענח אותם. המשמעות היא שאם הקבצים מוצפנים על ידי תוכנת הכופר, ניתן לחזור לגרסה הלא מוצפנת באמצעות אחסון בענן.

הדרך הטובה ביותר להגן על העסק שלך מפני תוכנות כופר היא להגדיר הצפנה ברמת הקובץ. CryptoLocker הוא דוגמה, הוא יכול לא רק לנעול את המערכת של הקורבן, אלא גם להצפין קבצים. זה מונע מתוכנת כופר להדביק את המחשב שלך ומרתיע פושעי סייבר.

עדיף

הגנת תוכנת כופר כלולה בגרסה החינמית של פלטפורמת Avast Antivirus, כך שאתה אפילו לא צריך לשלם כדי לשדרג, למרות שיש תכונות אבטחה נוספות זמינות. אם התקציב שלך לא מכסה תשלום עבור תוסף נגד תוכנות כופר, שקול לשדרג לאנטי וירוס או חבילת אבטחה הכוללת רמה מסוימת של הגנה מפני תוכנות כופר. ZoneAlarm Anti-Ransomware היא הבחירה המובילה שלנו להגנה על תוכנות כופר כרגע.

Trend Micro מאשרת שההגנה השכבתית של Trend Micro Antivirus + Security מפני תוכנות כופר

היא הטובה ביותר. המטרה העיקרית של Acronis True Image היא, כמובן, גיבוי, אבל מודול זה של מוצרי Acronis Active Protection מנטר ומונע התנהגות של תוכנות כופר. Digital Guardian מציעה Advanced Threat Prevention, המכילה קבוצה של כללי הגנה מפני תוכנות כופר המבוססות על האופן שבו הן מתקשרות בעיקר עם מערכת ההפעלה.

הכשרת צוות לזהות הודעות דוא"ל חשודות יכולה לסייע בהגנה מפני תוכנות כופר וסיכונים אחרים הקשורים לדוא"ל כגון דיוג

למידה כיצד למנוע דיוג היא אחת הדרכים החשובות ביותר להגן על עצמך מפני התקפות כופר, מכיוון שרוב תוכנות הכופר מופצות באמצעות דואר אלקטרוני. בנוסף, מודעות זדוניות או קישורים זדוניים המוטמעים במודעות הן שיטה נוספת להדבקה בתוכנת כופר, כפי שהוזכר קודם לכן במאמר. פושעי סייבר שמתכננים מתקפת כופר עשויים לנסות לאסוף מידע אישי מבעוד מועד, שישמש לאחר מכן להתאמה אישית של הודעות דיוג עבורך.

 

דילוג לתוכן