השתלות שיניים לעומת פלטה

אתה יכול לבחור בחיוך קצת יותר גרוע מהאידיאלי, או להסיר את השתל, לעבור טיפול יישור שיניים ולהחליף את השתל לאחר הסרת הפלטה. לדוגמה, אם יש לך רק פלטות לשיניים הקדמיות אך ללא טוחנות, ניתן להחליף את הטוחנת בשתל לפני התחלת טיפול אורתודונטי. באופן אידיאלי, טיפול יישור שיניים, כולל פלטה, צריך להיעשות בשיניים והטיפול יסתיים לפני הכנסת השתלים לפה.

אם השיניים סביב השתל אינן משמשות לטיפול יישור שיניים

ניתן להניח את השתל מול הפלטה. לדוגמה, אם השתל הדנטלי חייב לשמש כנקודת עיגון יציבה כדי שניתן יהיה להפעיל את הכוח המתאים להזזת השן לפי הצורך, אזי המטופל צפוי לקבל את השתל הדנטלי לפני ענידת המכשיר האורתודונטי. לכן, יש למקם את השיניים תחילה כדי להשאיר מספיק מקום לשתל לאחר סיום הטיפול האורתודונטי. אם המצב מצריך יישור שיניים כדי ליצור מספיק מקום לשתל או לתקן בעיות צפיפות/מרחק או חסימה אחרות, עדיין ניתן להניח פלטה.

למעשה

מומלץ לתקן תחילה כל בעיה אחרת שיש לך עם אסתטיקת הנשיכה או החיוך שלך עם פלטה או Invisalign, שכן כל שתלים דנטליים שיותקנו מאוחר יותר ייראו טוב יותר. חלק מרופאי השיניים מוסמכים להשתמש ביישור שיניים כדי להשלים את החסר שנותרו על ידי שיניים חסרות. מילוי החסר בשיטתו אינו פולשני ונמנע מניתוח לאחר השרשה.

ניתן להשתמש בפלטה גם

כדי ליצור מספיק מקום להנחת שתלים נכונה או, אם כבר יש מקום להחלפת שן, הפלטה יכולה לשמור על אזור זה פתוח כך שהשיניים הסמוכות לא יזוזו לחלל הדרוש. ניתן להניח שתלים מול הפלטה אם השיניים המיועדות ליישור אינן קרובות לשיניים להחלפה.

מטופלים עם שיניים חסרות שרוצים או אפילו צריכים את המיקום הנכון של החיוך עשויים להזדקק גם לפלטה וגם להשתלת שיניים כחלק מתוכנית הטיפול שלהם

לפעמים זה עשוי להיות נחוץ עבור שניכם; בהתאם למבנה חלל הפה, ייתכן שאנשים יצטרכו להחליף שיניים יחד עם היישור. במקרים מסוימים, אתה יכול להשתמש במכשיר כדי פשוט לסגור את הרווח שנוצר על ידי שן חסרה. לפעמים ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי לסגור את הרווחים בין השיניים, ולא בפלטה.

אם השיניים לא מיושרות

נושכות בצורה שגויה או חסרות שיניים, נוכל לייעץ למטופלים ללבוש פלטה כדי לגרום לפה להיראות טבעי ואחיד יותר. אנו מאמינים שעדיף לא להתקין שתלים על השיניים. במקרים אחרים, נוכל להשתמש בשתל הדנטלי כנקודת עיגון ולהעניק באמצעותו את הכוח הדרוש להזזת השיניים מסביב או להתמקד באזורים אחרים כך שהשיניים לא יזוזו מקרוב כדי ליישר קו עם השתל.

במקרה הכי לא סביר

נוכל להסיר את השתל בתום מחזור הטיפול, ליישר את השיניים ולהחליף את השתל במכשיר. אם אתם עומדים בפני תיקון חיוך הכולל פלטה ושתלים, סביר להניח שתקבלו טיפול יישור שיניים לפני שרופא השתלים יציב את השתלים. אם נדרשים שתלים והתקנים במקביל, עדיף להשלים תחילה את הטיפול במכשיר.

ברגע שאתה בוחר מה בא קודם

ישנם גורמים רבים שיעזרו לאורתודנט המקומי שלך לקבוע איזה מכשיר או שתל יישור שיניים הוא הצעד הראשון הטוב ביותר. ברוב המקרים, ההחלטה על ביצוע פלטות היא פשוטה וברורה – ניתן לתקן את מצב השיניים שלך באמצעות פלטה, ויש לנו מגוון אפשרויות כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלך. למרבה המזל, רוב האורתודנטים ורופאי השיניים מסכימים כי ניתן להכניס שתלים, בין אם פלטה או פלטה, במהלך טיפול יישור שיניים. ציפויים קיימים עשויים להגביל סוגים מסוימים של טיפול יישור שיניים, אך ניתן לפתור בעיה זו בדרך כלל על ידי שימוש בפלטות Invisalign, הצמדת פלטות לחלק האחורי של השיניים, או שימוש בדבקים מיוחדים (אם יש להצמיד פלטות לציפוי).

סגירת הקרע עם פלטה / אינוויזליין פירושה שלא תזדקק יותר לתותבת מלאכותית בעתיד

עם זאת, אם חסרה לך שן אחת או שתיים בחלקים שונים של החיוך, אתה יכול למלא את הרווח הזה עם שתל. אם חסרות לכם שיניים רבות בסט או כל השיניים, לא יהיה מעשי לרכוש שתלים לכל אחת מהן. מצב אחד כזה הוא כאשר השיניים סביב השתל הדנטלי אינן זקוקות לפלטה או טיפול.

אין צורך שתלים עבור כל שן שאתה מחליף. מספר השתלים הנדרשים לתמיכה תלוי בסוג השתל בו נעשה שימוש ובסוג השיניים (ניתנות להסרה או שאינן ניתנות להסרה) שיוצמדו לשתל.

במקרים מסוימים נדרשת עבודת יישור שיניים כדי לפנות מקום לשתלים. במקרה זה, המכשיר יחובר לעמוד השתל ויוסר ויוחלף בכתר שיניים במראה טבעי בסיום הטיפול. במקרה זה, השתל יונח תחילה, ולאחר מכן יוצמדו הסיכות לחלק השיניים של השתל.
למידע נוסף בנושא של השתלות שיניים לעומת פלטה והשתלות שיניים בבת ים באפשרותך להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

מכיוון שהשתל הדנטלי אינו יכול לזוז לאחר ההחדרה

המכשיר האורתודונטי לא יעבוד עבור השן המסוימת, אולם הוא יכול לעבוד עם שיניים אחרות סביב השתל כדי ליצור חיוך יפה וישר. השתל יכול לשמש כנקודת התייחסות להזזת שיניים אחרות, ובמקרים רבים אורתודנט רוג'רס יכול פשוט להזיז את השיניים סביב השתל כדי ליצור חיוך טוב יותר. אם השתל ממוקם נכון ביחס לשיניים אחרות, ניתן להשתמש בסד כדי להזיז את השיניים סביבו.

עם זאת

זה לא מונע מהמכשיר ליישר את שאר השיניים סביב השתל. אם יש לך שתל ולאחר מכן החלטת להשתמש בהצמדה, לא ניתן להזיז את השתל ותצטרך לתכנן את המיקום סביב המיקום הנוכחי של השתל. אם השתל כבר הונח, עדיין נוכל להמשיך בהתקנה אם השיניים המיועדות ליישור אינן בסביבה.

ייתכן שנוכל לעבוד איתך לפני הנחת השתל

כדי ליישר מחדש את השיניים שמסביב, ולהשאיר מקום לשתל החדש שלך. עם זאת, במקרים רבים, שתל יכול להחליף שן שבורה ואין צורך בחידוש שיניים. אם אתה חושב להחליף את השיניים האחוריות העליונות הללו בשיניים קבועות שתמיד נשארות בפנים, ייתכן שתצטרך הליך הרמת סינוס כדי לפנות מקום להשתלות שיניים באזור זה כדי לתמוך בשיניים אלו.

דילוג לתוכן