ירידה במשקל ותת פעילות של בלוטת התריס

מבוא: מהי תת פעילות בלוטת התריס, מהם התסמינים וכיצד מטפלים בה?

תת פעילות של בלוטת התריס היא מצב רפואי שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמון תירוקסין. זה נגרם על ידי מחלה אוטואימונית, או על ידי פגיעה בבלוטת התריס מקרינה, חומרים רעילים או הסרה כירורגית.

התסמינים של תת פעילות בלוטת התריס כוללים:

– עייפות

– עלייה במשקל

– כאבי שרירים וחולשה

– דיכאון ושינויים במצב הרוח

– עור ושיער יבשים

– עצירות או שלשולים

– בעיות בזיכרון ובריכוז

היפותירואידיזם הוא מצב שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק מההורמון תירוקסין. התסמינים של תת פעילות בלוטת התריס הם עייפות, עלייה במשקל, עור ושיער יבשים ודיכאון.

היפותירואידיזם מטופל לעתים קרובות עם הורמון בלוטת התריס סינתטי הנלקח דרך הפה. ניתן להתאים את המינון עד שמגיעים לכמות ההורמון הנכונה כדי להקל על התסמינים.

הקדמה: מהי היפותירואידיזם?

היפותירואידיזם הוא מצב שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים מסוימים.

בלוטת התריס, הממוקמת בצוואר מתחת לתפוח אדם, היא בלוטה אנדוקרינית בצורת פרפר שמייצרת הורמונים המסייעים בוויסות חילוף החומרים, טמפרטורת הגוף והמשקל. תת פעילות של בלוטת התריס מתרחשת כאשר בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים אלו. כאשר זה קורה, חילוף החומרים מאט ועלייה במשקל יכולה לקרות.

הקדמה: ירידה במשקל ותת פעילות בלוטת התריס: מהן ההשפעות של תת פעילות בלוטת התריס?

מילות מפתח של מדור:

מבוא: תסמינים נפוצים של תת פעילות בלוטת התריס כוללים עייפות (עייפות), עלייה במשקל (קילוגרמים נוספים), עור יבש (חוסר לחות), נשירת שיער (אובדן שיער), דיכאון (מצב רוח ירוד) וזיכרון ירוד או

היפותירואידיזם הוא מצב שבו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק מההורמון שלה, תירוקסין.

בלוטת התריס ממוקמת בבסיס הצוואר, ממש מתחת לתפוח אדם. זה מייצר הורמונים השולטים באיזו מהירות הגוף שלך משתמש באנרגיה, מייצר חלבונים ועוזר לווסת תפקודים חשובים אחרים של הגוף. זה כולל את קצב הלב, לחץ הדם והמשקל

תת פעילות בלוטת התריס יכולה להיגרם על ידי הפרעה אוטואימונית או על ידי אחד ממספר סוגי סרטן שהתפשט לבלוטת התריס. זה יכול להיגרם גם על ידי נטילת תרופות למצבים כמו שחפת או פעילות יתר של בלוטת יותרת המוח (היפרתירואידיזם).

לחלק מהאנשים עם תת פעילות בלוטת התריס אין תסמינים, אבל אחרים עלולים לחוות עייפות, עלייה במשקל ו

שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך לרדת במשקל עם היפותירואידיזם

תת פעילות של בלוטת התריס היא מצב שבו בלוטת התריס מואטת ומייצרת פחות הורמונים. זה מאט את חילוף החומרים, אשר בתורו מוביל לעלייה במשקל.

רופאים רושמים תרופות שיכולות לסייע בשליטה על תת פעילות בלוטת התריס ולסייע בירידה במשקל. ישנם גם שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך לרדת במשקל עם תת פעילות של בלוטת התריס. חלק מהשינויים הללו כוללים:

– אכילת תזונה בריאה – אכילת חמש או שש ארוחות קטנות ביום במקום שלוש גדולות – פעילות גופנית סדירה, לפחות 30 דקות ביום ברוב ימות השבוע

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה הממוקמת בצוואר שמייצרת הורמוני בלוטת התריס. ייצור הורמונים אלו חיוני לוויסות חילוף החומרים. תת פעילות בלוטת התריס מתרחשת כאשר בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים אלו, מה שמוביל לעלייה במשקל ותסמינים נוספים.

מאמר זה יספק שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך לרדת במשקל עם תת פעילות של בלוטת התריס. שינויים אלה כוללים:

– הימנעות מסוכר ופחמימות

– אכילת הרבה חלבון ושומנים בריאים

– לאכול הרבה ירקות

– לישון הרבה

דילוג לתוכן